Impol z digitalizacijo do preobrazbe poslovnih procesov

Bistriški predelovalec aluminija Impol je decembra z gospodarskim ministrstvom podpisal pogodbo o sofinanciranju projekta digitalne preobrazbe poslovnih procesov, ki so ga poimenovali Indigo.

Impol z digitalizacijo do preobrazbe poslovnih procesov

Kot je na današnji novinarski konferenci povedal vodja projekta Denis Špelič, je dveletni projekt vreden štiri milijone evrov, polovico bo prispevala država.

Z omenjenimi sredstvi bodo z uporabo naprednih tehnologij ter digitalizacijo posameznih poslovnih procesov partnerjev konzorcija zagotovili celovito digitalizacijo proizvodnih procesov livarske dejavnosti znotraj skupine.

"Pomemben del projekta je razvoj modula zeleni aluminij, ki bo podprl povečano rabo sekundarnih oz. recikliranih materialov, napredno regulacijo procesov litja in s tem optimizacijo porabe energije ter zmanjšanje ogljičnega odtisa livarne," je pojasnil Špelič.

Pri projektu, ki je sicer del ukrepov v sklopu načrta za okrevanje in odpornost, ob podjetjih, ki prihajajo iz Impolove skupine sodelujejo še nekateri konzorcijski partnerji, in sicer družbe Norik sistemi, Nomnio, Logix, Ates in MediaInteractive. Ti bodo v sklopu projekta digitalizirali svoje podporne procese, predvsem področje vodenja projektov.

Po vzpostavljenem projektu digitalizacije bodo v bistriški tovarni v celoti digitalno podprli poslovne funkcije priprave in planiranja proizvodnje, interne logistike, priprave tehnologije in proizvodnje, kar bo med drugim omogočilo sprejemanje odločitev v realnem času.

Hkrati bodo zmanjšali porabo energije pri interni logistiki, optimizirali interno logistiko in porabo vhodnih surovin, zmanjšanje pa bodo tudi porabo primarnega in povečali rabo recikliranega aluminija, s čimer bodo poskrbeli tudi za manjši ogljični odtis.

Kot je povedal glavni izvršni direktor Impola 2000 in član upravnega odbora Impola Andrej Kolmanič, so v strategiji do leta 2026 dali velik poudarek rasti dodani vrednosti na zaposlenega, trajnostnemu razvoju ter digitalizaciji in avtomatizaciji procesov. "Projekt Indigo je zagotovo popolnoma umeščen v to našo strategijo," je prepričan Kolmanič.

Prav področje livarstva, v katerega zadnja leta precej vlagajo, jim po njegovih besedah daje veliko možnosti uporabe recikliranih materialov, fleksibilnosti in hitrega odziva na potrebe trga, zato si želijo z izboljšanimi in nadzorovanimi procesi povečati delež uporabe sekundarnega aluminija.

Ob tem je Kolmanič povedal, da so lani registrirali novo blagovno znamko z imenom Infinial, preko katere bodo tržili svoje izdelke, katerih ogljični odtis bo nižji od štirih kilogramov na kilogram izdelka. To nameravajo doseči prav z reciklažo odpadnega aluminija in uporabo zelenega primarnega aluminija ter zelene električne energije iz obnovljivih virov.

Čeprav se v zadnjem obdobju v Evropi količine proizvedenega primarnega aluminija precej zmanjšujejo, konkurenca v drugih delih sveta pa jo povečuje, v Impolu za zdaj težav z dobavo surovine nimajo, saj so njihovi glavni viri iz Afrike in Bližnjega vzhoda. Del količin so sicer dobivali tudi iz Rusije, a to bilo dogovorjeno še v času pred vojno v Ukrajini, zaenkrat pa ne zaznavajo težav z dobavo.

"Res pa je, da bolj kot se ožijo možnosti dobave, višje bodo cene, zato tudi usmerjamo vse svoje znanje in vire v smeri reciklaže že obstoječega aluminija," je še dodal Kolmanič, ki natančnih številk glede lanskega poslovanja skupine še nima, so pa proizvedli za okoli 245.000 ton izdelkov, kar je sicer manj kot leto prej, vseeno pa so z okoli 1,1 milijarde evrov prihodkov prvič presegli mejnik milijarde evrov.

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Vesti

Vse vesti
0