Prek spleta največ nakupov oblačil in čevljev
V prvem letošnjem četrtletju je prek spleta nakupovalo 54 odstotkov oseb, starih med 16 in 74 let. To je za odstotno točko več kot v enakem obdobju lani. Dve tretjini teh kupcev sta kupili oblačila, čevlje ali modne dodatke, tretjina pa jih je sklenila ali podaljšala naročnino na digitalne storitve, je danes objavil statistični urad.
Vsaj en spletni nakup je v prvih treh mesecih letos opravilo nekaj manj kot 850.000 oz. 54 odstotkov prebivalcev, starih med 16 in 74 let. Največ spletnih kupcev je bilo starih od 25 do 44 let (73 odstotkov), najmanj pa med 65 in 74 let (19 odstotkov).
Večina spletnih kupcev oz. 97 odstotkov je v tem obdobju kupila fizični izdelek, in sicer v 67 odstotkih primerov oblačila, čevlje ali dodatke, v 28 odstotkih pohištvo, dodatke za dom ali izdelke za vrt, v 26 odstotkih športno opremo, v 25 odstotkih pa kozmetiko ali izdelke za sprostitev ter zdravila ali prehranska dopolnila.
Spletnih kupcev, ki so kupili digitalni izdelek ali sklenili oz. podaljšali naročnino na digitalne storitve, je bilo 42 odstotkov. Na to vrsto storitev je bila sicer naročena več kot tretjina e-kupcev (34 odstotkov). Ti so imeli sklenjene naročnine na pretočne storitve za ogled filmov ali nadaljevank ali prenos teh s spleta, kot so denimo Netflix, Disney+, SkyShowtime ali Voyo (23 odstotkov), na pretočne storitve za poslušanje glasbe ali prenos te s spleta, kot so platforme iTunes, Amazon Music, Deezer, Spotify (14 odstotkov), ter na pretočno igranje videoiger oz. videoiger v oblaku (pet odstotkov).
Naročnine na druge mobilne aplikacije, kot so na primer za učenje tujih jezikov ali potovanja, jih je imelo sklenjenih pet odstotkov, na mobilne aplikacije za zdravje ali šport štiri odstotke, dva odstotka pa na spletne revije, časopise ali novičarske spletne strani. Delež spletnih kupcev, ki so imeli sklenjeno naročnino na katero od digitalnih storitev, je bil največji v starosti skupini od 16 do 24 let (52 odstotkov), sledili sta starostni skupini od 25 do 34 let (44 odstotkov) ter od 35 do 44 let (32 odstotkov). Najmanjši delež je bil v starostni skupini od 55 do 74 let (17 odstotkov).
Spletnih kupcev, ki so prek spleta kupili digitalni izdelek, je bilo 22 odstotkov. Od teh jih je 11 odstotkov kupilo videoigre ali virtualne izdelke v videoigri ter računalniške ali druge programe, sedem odstotkov pa e-knjige ali zvočne knjige.
V prvem četrtletju letos je prek spleta naročilo ali kupilo vsaj eno storitev 388.000 prebivalcev, kar je 46 odstotkov vseh spletnih kupcev oziroma pet odstotnih točk več kot leto prej.
Od teh jih je 37 odstotkov rezervirala nastanitve, 34 odstotkov jih je kupilo vstopnico za kulturne ali druge prireditve (denimo kino, koncert ali sejem), 22 odstotkov jih je kupilo e-vinjeto in transportne storitve, 14 odstotkov pa vstopnice za športne prireditve.
Eno od finančnih aktivnosti je v prvem letošnjem četrtletju prek interneta izvedlo 19 odstotkov prebivalcev, starih od 16 do 74 let, kar je štiri odstotke več kot v enakem obdobju lani. Največ, 17 odstotkov, jih je sklenilo ali obnovilo zavarovalno polico, tri odstotke jih je kupilo ali prodalo delnice, obveznice, enote premoženja v skladih ali izvedlo druge finančne naložbe, dva odstotka pa jih je prek spleta najelo posojilo ali uredilo kredit oz. hipoteko pri bankah ali drugih ponudnikih finančnih storitev.
Internet je sicer v letošnjem prvem četrtletju uporabljalo 91 odstotkov oseb, starih od 16 do 74 let. To je ena odstotna točka več kot v letu 2023. Več kot tri četrtine oz. 79 odstotkov prebivalcev je na internetu pridobilo informacije o izdelkih ali storitvah, medtem ko jih je skoraj petina oz. 19 odstotkov prodajala izdelek ali ponujala storitev prek spletnih strani, kot so bolha.com, e-bay.com in Facebook Marketplace.
Statistiki še ugotavljajo, da je prihodek s spletno prodajo izdelkov ali storitev oz. s sprejemanjem naročil ali rezervacij prek spleta v lanskem letu ustvarilo 22 odstotkov podjetij z vsaj 10 zaposlenimi oziroma samozaposlenimi.