V Srbiji zaživela evidenca Ne kliči, trgovcem grozi kazen
Potrošniki v Srbiji se lahko odslej vpišejo v evidenco Ne kliči in se tako zaščitijo pred neželenimi klici in sporočili trgovcev in oglaševalcev, ki jim ponujajo svoje izdelke in storitve. Vzpostavitev evidence določa zakon o zaščiti potrošnikov, z objavo ustrezne uredbe v uradnem listu pa se uporablja od danes. Kršiteljem grozijo globe.
V skladu z uredbo lahko podatke v evidenco brez plačila nadomestila vpiše operater elektronskih komunikacij, ki ima z uporabnikom telefonske številke sklenjeno pogodbo. Zahtevo za vpis mu lahko predloži le uporabnik, in sicer preko spletne strani ali aplikacije oz. na prodajnem mestu operaterja.
Vpis v novo evidenco morajo svojim uporabnikom omogočiti vsi operaterji mobilne in fiksne telefonije. Zahtevek za vpis ali izpis določene telefonske številke iz nje bo mogoče oddati enkrat mesečno, je poročala srbska tiskovna agencija Tanjug.
Kot so za Tanjug povedali na srbskem ministrstvu za zunanjo in notranjo trgovino, bo evidenco vodila agencija za elektronske komunikacije in pošto Ratel. Na njeni spletni strani bo omogočeno tudi preverjanje telefonskih številk, vpisanih v evidenco.
Dodali so, da vzpostavitev evidence Ne kliči zavezuje trgovce, da pred klicem na katerokoli številko preverijo, ali je na seznamu tistih, ki ne želijo sprejemati klicev s ponudbo blaga ali storitev.
Za tiste trgovce, ki bodo klicali občane, katerih številke so vpisane v evidenco Ne kliči, so predvidene globe. Gibljejo se od 8000 do 50.000 dinarjev (od 68 do 426 evrov).