Zalando prvo četrtletje končal z izgubo
Evropska spletna platforma za modo in življenjski slog Zalando je v prvem četrtletju letos vknjižila 61,3 milijona evrov izgube. Prihodki skupine so medtem znašali 2,2 milijardi evrov oz. 1,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, so sporočili iz družbe.
Na poslovanje v prvem četrtletju so vplivali makroekonomski dejavniki, kot so naraščajoča inflacija in stroški za gospodinjstva, kar je prispevalo k previdnejšemu razpoloženju potrošnikov, so zapisali v sporočilu za javnost.
Obenem so zaznali, da je blaženje pandemičnih razmer spremenilo preference potrošnikov. Kot ugotavljajo, kupci bolj posegajo po sezonskih izdelkih in izdelkih, ki temeljijo na trendih, ter se glede na preference usmerjajo bodisi k bolj visokokakovostnim izdelkom bodisi k bolj osnovnim cenam.
Kot izpostavljajo, pa je Zalandu kljub zahtevnemu četrtletju uspelo doseči velik napredek pri poglabljanju odnosov s strankami in preoblikovanju poslovanja v platformni model. Obseg aktivnih kupcev na spletni platformi Zalando je tako v prvem četrtletju narasel za 5,2 odstotkov na skoraj 49 milijonov, članstvo v programu Zalando Plus pa se je v primerjavi z lanskim letom povečalo za 150 odstotkov.
Za letošnje leto pričakujejo, da bo prilagojeni dobiček iz poslovanja znašal med 430 in 510 milijoni evrov.
Soizvršni direktor Zalanda Robert Gentz je ob objavi poslovnih rezultatov zatrdil, da so poslovni temelji podjetja trdni in da sprejemajo ukrepe za izboljšanje rezultatov. "Podjetje Zalando upravljamo dolgoročno in smo vedno uporabljali našo poslovno agilnost in prilagodljivost za uspešno odzivanje na kratkoročne izzive in povpraševanje potrošnikov, da bi izšli boljši in močnejši. Še vedno imamo ambicijo, da do leta 2025 dosežemo več kot 30 milijard evrov bruto vrednost trgovskega blaga (GMV)," je zapisal ob objavi rezultatov.
Za hitrejšo dostavo izdelkov strankam so v Nemčiji in na Poljskem že začeli z gradnjo novih logističnih centrov. Po uspešnem nastopu na šestih novih trgih v lanskem letu, bo družba v tem mesecu začela delovati še na Madžarskem in v Romuniji, so še pojasnili.
Zalando je junija lani vstopil na slovenski, slovaški in litvanski trg, julija pa je postal dostopen še kupcem na Hrvaškem, v Estoniji in Latviji. Julija lani je v Sloveniji zagnal tudi svoj partnerski program. Z njim se lahko lokalne blagovne znamke in trgovci povežejo s platformo Zalando.