Destinacija Štajerska z doživetji na preseku urbanega in podeželskega
Pred nekaj več kot letom dni je zaživela destinacija Štajerska, ki pod to skupno blagovno znamko združuje prej ločene turistične aktivnosti na območju Maribora in Ptuja z okolico, Pohorja, Slovenskih goric, Haloz, Ravnega polja in Jeruzalema.
Čeprav se sodelujoči zavedajo, da so šele na začetku, menijo, da so na dobri poti.
Skupno blagovno znamko Štajerska so zagnali junija 2023. Konzorcij na čelu z Regionalno razvojno agencijo za Podravje - Maribor (RRA Podravje - Maribor) povezuje skupno osem organizacij, kot so zavodi za turizem in razvojne agencije, ter 39 občin in Združenje Vinorodna Štajerska z 28 vinarji.
"Vse naše aktivnosti so usmerjene v to, da Štajersko čim bolje umestimo na turistični zemljevid. Za nami je prvo leto povezovanja in mislim, da smo pokazali, kako se da delati skupaj. Vemo pa, da nas čaka še veliko dela, da bomo tako daleč kot naši avstrijski kolegi, ki na tem delajo že 52 let," je povedala vodja sektorja za turizem na RRA Podravje - Maribor Karmen Razlag.
Poleg skupne promocije razvijajo tudi skupne turistične produkte, s katerimi želijo spodbuditi obiskovalce, ne le da pridejo v ta del Slovenije, ampak da tu tudi preživijo več dni. Za simbol so vzeli klopotec, za ambasadorja destinacije pa imenovali atleta Kristjana Čeha.
Pod sloganom "urbanaravni užitek" ponujajo doživetja v urbanih in podeželskih okoljih. "Povezujemo urbana središča s podeželskim zaledjem, ker eden brez drugega ne moreta. Tako smo sestavili vrsto doživetij oz. izletov, v okviru katerih ima obiskovalec priložnost spoznati več stvari. Da torej ne obišče le enega ponudnika, ampak jih lahko spozna več," je povedala Razlag.
Turističnim ponudnikom nudijo podporo pri razvoju, med drugim na področju digitalizacije, med načrti je tudi vzpostavitev destinacijske kartice. "Pod širšo blagovno znamko se vsak lažje najde. Moč je v tem, da smo povezani," je še dejala Razlag ob robu predstavitve destinacije novinarjem ta teden.
Med sodelujočimi ponudniki je zavod Nazaj na konja, ki v Konjeniškem parku Starošince ponuja spoznavanje in terapije s konji. Direktor Alexander S. Goljevšček meni, da je sodelovanje ključnega pomena. "Posamezni ponudniki smo pogosto vsak v svojem svetu, delujemo v okviru lastnih mrež, in ne vidimo preko tega sveta. Takšni projekti pa nam omogočajo, da spoznamo soseda, da vidimo, kaj počne, in ga lahko vključimo v lastno dejavnost," je pojasnil.
Obiskovalcem na njihovem posestvu tako med drugim nudijo Zdravtrk oz. zajtrk z dobrotami, ki jih priskrbijo lokalni pridelovalci. Za podobno povezovanje so se odločili tudi v Alpaka ranču v Poljčanah, kjer lahko obiskovalec poleg druženja z alpakami in udeležbe na delavnicah poskusi tudi dobrote lokalnih kmetij. "Veseli smo povezovanja, saj je to tudi za nas priznanje, da dobro delamo," je dejal solastnik turizma na kmetiji Jaka Rančnik.
Da je povezovanje lahko uspešno, kaže prireditev Jesen v Halozah, s katero so uspeli privabiti obiskovalce tudi na doslej manj turistično obiskana vinorodna območja. "Pri vinarjih je bila sprva skepsa, a ko so občine zbrale denar za avtobuse, se je zgodba izkazala za uspešno. Že prvo leto smo napolnili vsa mesta in podoben uspeh pričakujemo tudi letos. Ponudniki so se lani tudi veliko naučili in bodo tako letos še bolje pripravljeni na obisk," je povedal Miran Senčar iz Turističnega društva Ptujska Gora.
Po njegovih besedah so takšni projekti ključni, da se ohranja poseljenost na podeželju in nadaljujejo dolgoletne tradicije doslej turistično manj razvitih območij Slovenije.
S skupno blagovno znamko, podporo in povezovanjem v okviru destinacije se lažje uveljavijo mladi prevzemniki dejavnosti, kot sta na primer Tilen Sedlak in Maja Pečarič, ki sta letos prevzela upravljanje Krčme Janževina. Čeprav nista domačina, nameravata nadaljevati tradicijo gostilne z več kot 400-letno zgodovino na Janškem Vrhu.
Matej Skoliber s partnerko Tadejo Jurinec je mladi prevzemnik družinske kmetije v Središču ob Dravi, ki jo je preoblikoval v pivovarno in destilarno in zdaj piše na njej novo zgodbo, poimenovano Pivovarna Skoliber. V sicer tradicionalno vinogradniškem okolju izdeluje iz doma pridelanega ječmena pivo, gin in metino žganje ter tako obiskovalcem omogoča spoznavanje novih okusov.