ZPS pojasnila pravice potrošnikov ob odpovedi potovanja
Na Zvezo potrošnikov Slovenije se je obrnila potrošnica, ki ji je turistična agencija pet tednov pred načrtovanim odhodom odpovedala potovanje zaradi premajhnega števila prijavljenih potnikov. Agencija ji je ponudila vračilo denarja, potrošnico pa je zanimalo, ali je dolžna zagotoviti tudi nadomestni aranžma po primerljivi ceni.
Na ZPS pojasnjujejo, da zakon agenciji v takem primeru nalaga le vračilo celotnega zneska vplačanega aranžmaja. Obveznosti, da bi potniku morala poiskati nadomestno potovanje ali kriti razliko v ceni, nima. Nadomestni aranžma je možen le v primeru sporazumnega dogovora med potnikom in agencijo.
Pomembno je, kdaj agencija obvesti potnika o odpovedi. Če je potovanje daljše od šest dni, mora to storiti najmanj 20 dni pred začetkom. Pri potovanjih od dveh do šestih dni je rok sedem dni, pri potovanjih krajših od dveh dni pa zadostuje 48 ur. Če agencija teh rokov ne spoštuje, je poleg vračila plačil dolžna povrniti tudi morebitno škodo, ki je potniku nastala.