Posočje bi radi povezali z javnimi prevozi na zahtevo

Severno Primorsko, še posebej pa dolino Soče je težko dobro pokriti z javnimi prevozi.

Posočje bi radi povezali z javnimi prevozi na zahtevo

Zato v Posoškem razvojnem centru razmišljajo, da bi območje povezali s prevozi na zahtevo, so povedali na današnji okrogli mizi o javnem potniškem prometu v Novi Gorici. Več pozornosti namenjajo tudi železniškemu potniškemu prometu, ki bi ga radi še okrepili.

"Država nima stika s terenom, zato je podprla ustanovitev šestih centrov mobilnosti, katerih namen je premostitev pretoka informacij in nalog na področju kolesarjenja, kolesarskih poti, javnega potniškega prometa in tovrstnih vsebin," je povedal Miro Kristan iz Posoškega razvojnega centra (PRC).

Centri mobilnosti, od katerih je eden nastal tudi v Posočju, naj bi po Kristanovih besedah poskrbeli za hitrejši pretok idej, kako naj se linije javnega prometa ukinjajo, dodajajo, spreminjajo z vidika potreb lokalnih skupnosti, potnikov, e-mobilnosti.

V Posočju veliko upov polagajo tudi v razvoj železniškega prometa. Barbara Skrt Žvab iz podjetja Slovenske železnice - Potniški promet je povedala, da javni prevozi samo za lokalne prebivalce niso rentabilni, v času poletnih mesecev pa njihove vlake koristijo predvsem turisti. K njihovi uporabi poskušajo turiste spodbuditi tudi z uvajanjem možnosti prevoza koles.

Ob tem se po njenih besedah soočajo z dvema problemoma. Prvi je zastarela železniška infrastruktura, saj so peroni železniških postaj prekratki za uvajanje večjega števila potniških vagonov, v katere lahko potniki pripeljejo tudi kolesa. Drugo težavo pa predstavljajo neusklajenosti med posameznimi načini prevoza, kot sta železniški in avtobusni prevoz.

Težava je tudi v povezavi avtobusnega in železniškega prometa preko državne meje. Zato bosta Slovenija in Furlanija-Julijska krajina predvidoma še v letošnjem letu podpisali poseben sporazum. "Z njim bo potrjen protokol za umeščanje konkretnih linij, denimo, slovenskega vlaka, ki bo peljal do postaje Gorizia centrale, ali italijanskega do novogoriške postaje. Avtobusne linije, ki so jih poskusno uvedli preko Predela, med Goricama in vzdolž meje, bi postale redne in plačane s strani države," je še dejal Kristan.

Uredništvo:
urednistvo@adriainfo.si

 

Vesti

Vse vesti
0