Zadruga Jarina s projektom SitaUla pomaga kmetom in zmanjšuje zavržke hrane
Ob svetovnem dnevu hrane, ki ga praznujemo 16. oktobra, prihaja iz Slovenije navdihujoča zgodba o povezovanju kmetov, zdravi prehrani in trajnostnem ravnanju s hrano. Zadruga Jarina je predstavila novo blagovno znamko SitaUla – prve slovenske liofilizirane juhe, narejene iz zelenjave domačih kmetov in začimb slovenskih zeliščarjev.
Gre za nov izdelek, ki združuje preprostost priprave in odgovoren odnos do narave. Juhe SitaUla so pripravljene po sodobni metodi liofilizacije, ki z naravnim sušenjem ohranja hranilne snovi, barvo in okus zelenjave. Za pripravo zadostuje že minuta časa – vsebino vrečke prelijemo z vročo vodo in dobimo topel, polnovreden obrok.
Na voljo so tri različice: grahova, gobova in bučna juha, vsaka narejena iz zelenjave slovenskih kmetov v času, ko je pridelka največ. Tako Jarina s projektom pomaga kmetom, ki imajo v sezoni presežke pridelkov, saj jih odkupi in sproti predela, s tem pa zmanjšuje tudi količino zavržene hrane.
Predsednica zadruge Jarina Aleksandra Koprivnikar pojasnjuje, da je ideja nastala iz želje po domačem, a hitrem obroku. »Veliko ljudi nima časa kuhati, a si vseeno želijo nekaj toplega in zdravega. Juhe SitaUla ponujajo okus doma, hkrati pa pomagajo kmetom in zmanjšujejo zavržke hrane, ki jih je v Sloveniji še vedno približno 35 kilogramov na prebivalca,« pravi. Dodaja, da je dodatno vrednost izdelka prepoznal tudi Spar Slovenija, kjer so juhe vključene v projekt Štartaj Slovenija in že na voljo v 13 trgovinah Interspar po vsej državi.
Zadruga Jarina, ki od leta 2003 povezuje slovenske kmete, šole in vrtce, s projektom SitaUla svojo zgodbo širi tudi v gospodinjstva. Nova blagovna znamka tako prinaša okuse domače kuhinje v sodoben vsakdan ter nadaljuje Jarinino poslanstvo povezovanja podeželja, ljudi in trajnostnega razvoja.