Avtoservisi s stavko proti zavarovalnici Generali
Nekateri avtomobilski servisi od danes ne bodo sprejemali strank z vozili, zavarovanimi pri zavarovalnici Generali. Razlog za to odločitev je, da Generali po njihovem mnenju krši pravice avtoservisov, ne plačuje nespornih delov škod in ne upošteva ustrezne urne postavke, poroča časopis Delo. Stavka proti zavarovalnici bo trajala do nadaljnjega.
Slovensko društvo avtostroke (SDA) je za časnik razkrilo, da se je za stavko odločilo več kot 100 servisov. "S to množično akcijo SDA jasno sporoča Generaliju, da njegovi člani niso več pripravljeni sprejemati enostransko določenih pogojev sodelovanja z vsiljeno urno postavko, ki je občutno nižja od tiste, ki jo avtoservisi določajo v svojih cenikih kot ekonomsko vzdržno," so pojasnili.
Društvo, ustanovljeno lani, je poudarilo, da avtoservisi s trenutnimi urnimi postavkami, ki jih določa zavarovalnica, preprosto ne morejo več pokrivati stroškov dela in materiala.
Generali je za Delo zatrdil, da bodo kljub morebitnim posameznim zavrnitvam popravil škod ustrezno poskrbeli za vse svoje zavarovance. Obljubili so, da bodo popravila izvedli njihovi partnerji, katerih je v Sloveniji 350. Obenem so zanikali obtožbe, da se s pogodbenimi partnerji ne bi želeli usklajevati glede cen servisnih storitev. Poudarili so, da imajo z avtoservisi sklenjene pogodbe o sodelovanju in da cene storitev redno in sporazumno usklajujejo.
"Do zdaj nismo prejeli nobene informacije od naših zavarovancev o zavrnitvi popravila škod na njihovih vozilih s strani avtoserviserjev," so sporočili iz zavarovalnice. Svojim strankam svetujejo, naj se v primeru zavrnitve s strani izbranega avtoservisa obrnejo na škodni center, kjer jih bodo usmerili na drug avtoservis. Zagotavljajo, da zavarovanci zaradi stavke ne bodo imeli dodatnih stroškov.
Generali odločno zavrača trditve SDA, ki se nanašajo nanje. Zavarovalnica preučuje vse pravne možnosti, vključno s prijavo ravnanja SDA in njenih članov pristojnim organom ter uveljavljanjem odškodninskih zahtevkov, da bi zaščitili interese zavarovancev in svoje poslovanje.
Zavarovalnica trdi, da cene storitev s pogodbenimi partnerji določajo individualno in jih redno prilagajajo tržnim razmeram. "Obtožba SDA, da se ne bi želeli usklajevati glede cen servisnih storitev, ne drži," so poudarili in dodali, da so v zadnjem letu uskladili pogoje sodelovanja in zvišali urne postavke z več kot 150 partnerji. Te so že obvestili, da bodo k njim preusmerjali stranke, ki bi jih morda nekateri zavračali.
Glede plačevanja nespornih delov škod so pojasnili, da jih redno plačujejo strankam na podlagi zavarovalnih pogodb oziroma preko odstopov terjatev njihovim pogodbenim serviserjem. Pri nepogodbenih serviserjih pa je plačilo stvar dogovora med zavarovalnico in stranko.
Agencija za zavarovalni nadzor je seznanjena s pritožbami SDA in zadevo preučuje, čeprav so za tovrstne spore pristojna sodišča.
Težave s plačili zavarovalnic imajo očitno tudi druge pooblaščene kleparsko ličarske delavnice. Sekcija pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili pri GZS Podjetniško trgovinski zbornici si že dlje časa prizadeva, da bi zavarovalnice upoštevale dejanske stroške popravil. Urne postavke se namreč niso ustrezno spremenile že več kot desetletje, hkrati pa so delavnicam naložile dodatne obveznosti.
Sekcija opozarja, da velik del stroškov popravila poškodovanih vozil ni plačan ali je razvrednoten. Zavarovalnice so v zadnjih letih na delavnice prenesle številna dodatna dela, ki niso plačana, prav tako ne plačujejo del, nujnih za kakovostno izvedbo storitev.
Kljub poskusom iskanja kompromisov zavarovalnice zavračajo zahteve po višjih urnih postavkah, češ da so se povečali stroški nadomestnih delov, čeprav kleparsko-ličarske delavnice na te cene nimajo vpliva.