Kitajski JD.com prevzema MediaMarkt in sklepa partnerstvo z Ikeo
Kitajski e-trgovinski velikan JD.com nadaljuje svojo ekspanzijo na evropski trg z dvema ključnima potezama: prevzemom 51,1-odstotnega deleža v nemški skupini Ceconomy, lastnici verig MediaMarkt in Saturn, ter vzporednim strateškim partnerstvom s švedskim pohištvenim podjetjem Ikea. Čeprav je sodelovanje z Ikeo trenutno omejeno na azijski trg, vlada v panogi pričakovanje, da bo JD.com sčasoma razširil partnerstvo tudi na Evropo.
"Navdušeni smo, da lahko pozdravimo Ikeo na JD.com," je ob podpisu sporazuma dejal Yanzhong Yao, podpredsednik JD.com in predsednik JD Retail Appliance and Home. Kot je dodal, sodelovanje ne bo le razširilo ponudbe mednarodnih blagovnih znamk na področju opreme za dom, temveč bo kitajskim potrošnikom omogočilo dostop do kakovostnejših in bolj navdihujočih izdelkov.
JD.com si pri tem obeta močne sinergije s svojo obsežno logistično mrežo, ki vključuje 1.300 skladišč, skoraj 40.000 dostavnih vozil in uporabo dronov. Podjetje ima več kot 580 milijonov aktivnih uporabnikov, večinoma na Kitajskem, a se širi tudi na druge trge, vključno z Indonezijo, Tajsko in Evropo.
Kitajska rast povpraševanja po uveljavljenih tujih blagovnih znamkah je eden ključnih dejavnikov za odločitev Ikeinega vodstva. Po podatkih JD.com se je število mednarodnih blagovnih znamk, ki so se v prvi polovici letošnjega leta priključile platformi JD Home, povečalo za več kot 130 odstotkov.
JD.com, ki je bil ustanovljen leta 1998 kot 360buy, je v letu 2024 ustvaril čisti prihodek v višini 1,158 bilijona juanov (158,8 milijarde evrov), kar predstavlja 6,8-odstotno rast v primerjavi z letom prej. Čisti dobiček za delničarje je znašal več kot pet milijard evrov – kar je 71 odstotkov več kot leta 2023.
Nakup 51,1 odstotka družbe Ceconomy za 4,60 evra na delnico predstavlja 23-odstotno premijo nad tržno ceno in posel v skupni vrednosti 2,5 milijarde dolarjev. S tem je JD.com pridobil nadzor nad največjo evropsko verigo potrošniške elektronike, ki ima več kot tisoč trgovin, od tega 112 v Španiji, ter letni promet v višini 22,4 milijarde evrov in več kot 50.000 zaposlenih v 11 državah.
Analitiki menijo, da bo JD.com s to potezo močno povečal pritisk na Amazon in druge evropske maloprodajne igralce, saj je že napovedal uporabo svoje napredne logistike, robotike in umetne inteligence za pospešitev dostav. V sektorju vlada soglasje, da bo vstop kitajskega velikana prisilil obstoječe platforme k inovacijam, če želijo ohraniti svojo konkurenčnost.